Verificarea recipisei pentru declaratiile fiscale depuse online

Potrivit OG 29/2011 privind Codul de procedura fiscala, data depunerii online a declaratiilor fiscale pe portalul ANAF este data inregistrarii acestora pe portal, cu conditia validarii continutului declaratiilor.

Declaratiile fiscale pot fi depuse online, semnate electronic pe baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare.

In Romania exista 3 furnizori de servicii de certificare, respectiv: certSIGN, Digisign si Trans Sped.

Un numar de 11 declaratii pot fi depuse online pe portalul ANAF: 100, 101, 103, 112, 120, 200, 300, 301, 390, 710.

Dupa depunerea lor online, starea declaratiilor poate fi verificata accesand pagina dedicata de pe portalul ANAF: http://www.anaf.ro/StareD112/ si procedand astfel:

1. Introduceti CUI-ul societatii

2. Introduceti indexul de incarcare generat de portalul e-guvernare.ro la transmiterea declaratiei

3. Apasati butonul Afiseaza. Va fi generata o recipisa care va descrie starea declaratiei verificate:

– Validata, ceea ce inseamna ca declaratia a fost validata pe serverul ANAF iar obligatia depunerii a fost indeplinita,

– Validata, dar se constata erori. In acest caz, se depune o declaratie rectificativa cu datele corectate. Dupa depunerea acestei declaratii trebuie verificata starea ei, urmand aceiasi pasi,

– Nevalidata. In acest caz trebuie depusa o noua declaratie completata corect, in termenul stabilit de lege, si verificata starea ei.

4. Salvati pe calculator sau printati recipisa afisata pentru a o putea prezenta in cazul unui control fiscal.

Pretul unui certificat digital calificat cu ajutorul caruia pot fi semnate electronic si depuse online un numar nelimitat de declaratii fiscale timp de un an este de 47 de Euro, fara TVA, la certSIGN si Digisign. Trans Sped ofera certificatul la pretul de 54 de Euro, fara TVA. certSIGN livreaza gratis certificatul digital oriunde in tara si ofera 60 de marci temporale pe luna timp de un an.

Lasă un răspuns