Verificarea starii declaratiilor fiscale depuse online

Potrivit OG 29/2011, obligatia depunerii declaratiilor fiscale online este considerata indeplinita doar dupa incarcarea lor pe site-ul ANAF avand un continut valid. De aceea, este necesar ca starea fiecarei declaratii depuse online sa fie verificata.

Aceasta etapa nu trebuie omisa nici in cazul depunerii online a declaratiei 112 (care se depune exclusiv online), nici in cazul celorlalte declaratii fiscale, care se pot depune atat online, cat si la ghiseu.

Verificarea starii declaratiilor depuse online se poate efectua pe site-ul ANAF, la urmatoarea adresa: http://www.anaf.ro/StareD112/. Aici trebuie completate campurile din tabelul Pentru declaratii depuse online, dupa cum urmeaza:

– in campul Introduceti indexul de incarcare se scrie codul primit la incarcarea declaratiei fiscale pe e-guvernare.ro,

– la Introduceti CUI-ul societatii se scrie CUI-ul societatii pentru care a fost depusa declaratia.

Dupa introducerea acestor date se apasa butonul Verificare. In urma acestei actiuni se va genera o recipisa ce descrie starea declaratiei verificate. Exista trei stari posibile:

–     Validata,

–     Validata, dar cu erori (sume gresite, angajati nedeclarati etc.) – se va depune o declaratie rectificativa cu datele corectate. Ulterior va trebui verificata, urmand aceiasi pasi, si starea acestei declaratii.

–     Nevalidata. In aceasta situatie se va depune o noua declaratie fiscala completata corect, in termenul stabilit de lege. Starea ei va trebui verificata ulterior.

In pagina susmentionata poate fi verificata starea urmatoarelor declaratii D100, D112 (declaratia unica), D200,D300, D390, D394, D710 si S1001.

Pentru depunerea declaratiilor fiscale online, este necesara utilizarea unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare.

Pretul fara TVA al certificatului este de aproximativ 47 de euro si poate fi folosit timp de un an pentru depunerea declaratiilor fiscale online pentru un numar nelimitat de societati.

certSIGN livreaza certificatul digital calificat oriunde in tara si ofera lunar 60 de marci temporale gratis, impreuna cu urmatoarele extrabeneficii:

– vouchere pentru produse de contabilitate

– acces gratuit la cea mai moderna aplicatie legislativa din Romania

– acces gratuit la serviciul de arhivare electronica cu valoare legala.

Lasă un răspuns