Situatiile financiare corespunzatoare anului 2011 cu termenul de depunere in data de 29 mai pot fi depuse si prin mijloace electronice, pe portalul e-guvernare.ro, folosind un certificat digital calificat.
Situatiile financiare anuale si cele simplificate la 31 decembrie 2011 in format electronic constau intr-un document in format PDF cu fisier .xml atasat, care contine formularele cod 10, cod 20, cod 30 si cod 40.
Documentului PDF i se ataseaza o arhiva (format .zip) care poate cuprinde urmatoarele anexe scanate: note explicative la situatiile financiare anuale, situatia modificarilor capitalului propriu si situatia fluxurilor de numerar; raportul administratorilor; raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori; propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile; declaratia scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) din legea contabilitatii, prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale. Arhiva trebuie sa incadreze in limita a 10 MB.
Dupa completarea tuturor campurilor si incarcarea arhivei, documentul PDF se semneaza electronic, folosind un certificat digital calificat.
Pentru obtinerea certificatului digital, contribuabilii se pot adresa oricarui furnizor acreditat din Romania, respectiv certSIGN, Digisign, Alfasign, Certdigital si Trans Sped. Pretul fara TVA al certificatului digital calificat, pe baza caruia pot fi depuse declaratiile fiscale si situatiile financiare pentru un numar nelimitat de societati, este de 47 de euro la primii patru furnizori si 54 de euro la ultimul.
certSIGN livreaza certificatul digital gratis, prin curier rapid, oriunde in tara si ofera suplimentar 60 de marci temporale pe luna timp de un an.
Certificatul digital calificat permite transmiterea online a 12 formulare intre care declaratia 112 (declaratia unica) in relatia cu ANAF si a documentelor in relatia cu CNAS, ANRMAP, ITM, CSSPP, CNVM, CNVM, Monitorul Oficial. Pe baza aceluiasi certificat pot fi transmise cu rapiditate si in conditii de siguranta orice tip de documente catre partenerii de afaceri – contracte, facturi, note de comanda, rapoarte, constatari etc.