Uitarea parolei certificatului digital

Semnatura electronica extinsa este legata in mod unic de semnatar si asigura identificarea sa, este legata de datele in forma electronica la care se raporteaza in asa fel incat orice modificare ulterioara a acestora este identificabila si este creata prin mijloace controlate exclusiv de semnatar, pe baza unui token a carui parola este cunoscuta doar de titular.

Semnatura electronica extinsa este creata pe baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii ce certificare. Furnizorii acreditati din Romania sunt certSIGN, Digisign, Alfasign, Certdigital si Trans Sped. Pretul fara TVA al unui certificat calificat este de 47 de euro la primii 4 furnizori si de 54 de euro la Trans Sped. certSIGN livreaza gratis certificatul digital oriunde in tara si ofera 60 de marci temporale pe luna timp de un an.

Certificatul digital calificat permite semnarea timp de un an unui numar nelimitat de documente in relatia cu diverse institutii de stat si cu partenerii de afaceri. Conditia este ca certificatul digital sa fie valabil iar titularul sa cunoasca parola token-ului.

Din motive de securitate, token-ul se blocheaza atunci cand este introdusa o parola gresita in mod repetat. Blocarea token-ului duce la imposibilitatea de a mai semna electronic documente, fiind nevoie achizitionarea unui nou certificat digital.

In situatia in care titularul uita parola token-ului, se recomanda sa contacteze serviciul de relatii clienti al furnizorului care a emis certificatul digital.

Cu un singur certificat digital calificat pot fi semnate si depuse online declaratiile fiscale pentru un numar nelimitat de societati. In afara de declaratia 112 (declaratia unica), detinatorul unui certificat digital poate depune alte 13 tipuri de formulare online, pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).

Certificatul calificat permite de asemenea transmiterea online a documentelor catre CNAS, Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP), CNVM, Monitorul Oficial etc si catre partenerii de afaceri cu rapiditate si in conditii de siguranta maxime.

Lasă un răspuns