Cu certificatul digital calificat emis de un furnizor acreditat de certificate digitale pot fi semnate electronic si transmise online 11 tipuri de declaratii catre ANAF pentru un numar nelimitat de societati.
Pe langa depunerea declaratiei 112 (declaratia unica) online, pe portalul ANAF, certificatul digital calificat permite si depunerea formularelor D100, D101, D103, D120, D130, D200, D300, D390, D394, D710, cat si a situatiilor financiare.
Declaratia 101 privind impozitul pe profit se depune anual si vizeaza urmatoarele categorii de contribuabili:
– Organizatiile nonprofit
– Contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si plantelor tehnice, pomicultura si viticultura
– Contribuabilii care definitiveaza pana la data de 25 februarie inchiderea exercitiului financiar anterior
Declaratia 101 poate fi depusa pana la data de 25 februarie a anului urmator perioadei de raportare.
Certificatul digital calificat poate fi obtinut de la unul dintre cei trei furnizori acreditati de servicii de certificare din Romania: certSIGN, DigiSign si Trans Sped.
Pretul fara TVA al unui kit de semnatura electronica este de 47 de Euro la certSIGN si Digisign si de 54 de Euro la Trans Sped. certSIGN livreaza gratis certificatul digital oriunde in tara si ofera gratis 60 de marci temporale pe luna timp de un an.
Certificatul digital calificat poate fi folosit de asemenea pentru semnarea electronica si transmiterea online a documentelor catre CNAS, SEAP, ITM, CSSP CNVM, Monitorul Oficial si Depozitarul central. In relatia cu partenerii de afaceri, certificatul digital permite transmiterea in conditii de siguranta si rapiditate maxime a urmatoarelor tipuri de documente in format electronic: facturi, contracte, rapoarte, note de comanda, notificari, mostre, fotografii digitale etc.