Declaratia unica (D112) privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate poate fi depusa din ianuarie 2012, folosind noile versiuni de softuri, respectiv soft A si soft J.
Completarea D112 se poate realiza prin doua metode:
1. prin introducerea datelor din tastatura cu validarea si semnarea electronica a declaratiei unice (D112) folosind Soft-ul A – noua versiune.
2. generarea automata prin programe proprii a fisierului XML, validarea si semnarea electronica a declaratiei (Formularul 112) folosind Soft-ul J – noua versiune,
Indiferent de metoda aleasa pentru completarea declaratiei 112, depunerea ei se face online, semnata electronic cu certificatul digital calificat achizitionat de la un furnizor acreditat de servicii de certificare in conditiile legii semnaturii electronice (Legea 455/2001).
Cu un singur certificat digital calificat pot fi transmise documentele semnate electronic partenerilor de afaceri (contracte, facturi, notificari, rapoarte etc) si unui numar de 9 institutii. Institutiile carora le pot fi transmise documente semnate electronic pe baza unui certificat digital sunt Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM), Monitorul Oficial, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM), Comisia pentru Supravegherea Sistemului de Pensii Private (CSSPP) si Depozitarul Central.
Certificatul digital calificat poate fi achizitionat de la unul dintre cei trei furnizori acreditati de servicii de certificare din Romania: certSIGN, Digisign si Trans Sped.
Pretul certificatului digital calificat este de 47 de Euro, fara TVA, la certSIGN si Digisign si de 54 de Euro, fara TVA, la Trans Sped. certSIGN livreaza gratis certificatul digital oriunde in tara si ofera 60 de marci temporale pe luna timp de un an.