Avantajele transmiterii declaratiilor fiscale online

Un contribuabil poate pierde de la cateva zeci de minute la cateva ore atunci cand depune declaratiile fiscale la ghiseul ANAF. Declaratiile fiscale se pot depune, insa, si on-line.

Prin depunerea declaratiilor on-line semnate electronic pe baza unui certificat digital calificat, timpul necesar transmiterii lor se reduce substantial. In cateva minute pot fi transmise declaratiile pentru mai multe societati, comod, rapid si sigur, fara timp pierdut in trafic si la cozile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Cu certificatul digital calificat pot fi transmise online declaratiile fiscale pentru un numar nelimitat de societati. Pot fi semnate electronic si transmise on-line urmatoarele declaratii:

–  100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat,

– 101 Declaratie privind impozitul pe profit,

– 102 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale,

– 103 Declaratie privind accizele,

– 112 Declaratia unica (D112),

– 120 Decont privind accizele,

– 130 Decont privind impozitul la titeiul din productia interna,

– 200 Declaratie privind veniturile realizate,

– 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata,

– 301 Decont special de taxa pe valoarea adaugata,

– 390 Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri,

– 710 Declaratie rectificativa.

Acelasi certificat poate fi folosit si pentru transmiterea on-line a documentelor la Oficiul National al Registrul Comertului (ONRC), Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP), Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP), Monitorul Oficial, Depozitarul Central etc.  si a oricarui tip de documente si e-mail-uri cu valoare legala in relatia cu partenerii de afaceri.

In Romania exista trei furnizori acreditati de certificate digitale, respectiv certSIGN, Digisign si Trans Sped.

Pretul unui certificat digital calificat pe baza caruia pot fi semnate si criptate un numar nelimitat de documente timp de un an este dupa cum urmeaza:

La certSIGN kitul de semnatura electronica (contine certificatul digital si dispozitivul criptografic) costa 47 EURO + TVA si livreaza gratis prin curier rapid oriunde in tara. certSIGN ofera gratis  60 de marci temporale pe luna timp de un an si aplicatia clickSIGN pentru crearea semnaturii electronice.

La DigiSign kitul de semnatura electronica costa 47 de Euro,fara TVA, la care se adauga cheltuielile de transport.

Pretul kitului de semnatura electronica de la Trans Sped este de 54 EURO, fara TVA.

Lasă un răspuns