Depunerea declaratiei 112 pentru mai multe societati

Declaratia 112 (declaratia unica) se depune din 2012 exclusiv online, pe site-ul e-guvernare.ro, semnata electronic pe baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare.

Cu un singur certificat digital se pot depune online declaratiile fiscale, inclusiv declaratia 112, pentru un numar nelimitat de societati. Iata cum:

  1. Documentul de confirmare se descarca de pe portalul ANAF, se completeaza si se transmite pe e-mail la furnizorul certificatului digital. Furnizorul transmite documentul de confirmare contrasemnat titularului tot prin email.
  2. Documentul de confirmare se incarca pe portalul ANAF in sectiunea Declaratii electronice/ Inregistrare certificate calificate.
  3. Formularul 150 generat de portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se printeaza, se semneaza olograf si se stampileaza.
  4. Se apasa linkul “Continua cu inregistrarea unui alt CUI” si se continua procedura ca mai sus.
  5. Pentru a depune declaratiile fiscale pentru alte societati, titularul certificatului digital calificat are nevoie de imputernicire, autentificata notarial, din care sa rezulte dreptul  titularului certificatului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.
  6. Documentele (actul de identitate, formularul 150, imputernicirea) se prezinta la orice unitate fiscala,
  7. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei.

Certificatul digital calificat poate fi cumparat de la un furnizor acreditat de servicii de certificare. Furnizorii acreditati din Romania sunt certSIGN, Digisign si Trans Sped. Pretul unui certificat digital valabil un an este de 47 Euro fara TVA la certSIGN si Digisign si de 54 de Euro fara TVA la Trans Sped.  certSIGN ofera gratuit 60 de marci temporale pe luna, aplicatia clickSIGN pentru crearea semnaturii electronice si livreaza gratuit certificatele digitale oriunde in tara.

Cu un certificat digital pot fi semnate electronic, criptate si transmise online un numar nelimitat de documente, indiferent de tipul lor. In relatia cu partenerii de afaceri pot fi transmise rapid, comod si sigur facturi, contracte, rapoarte, constatari etc semnate electronic si/sau criptate. Acelasi certificat digital poate fi folosit pentru transmiterea rapida online a documentelor semnate electronic catre CNAS, ONRC, SEAP, ANRMAP, Monitorul Oficial, Depozitarul Central etc.

 

Lasă un răspuns