Fiscul mai permite contribuabililor sa depuna Declaratia 112 la ghiseu pana la finele anului 2011.
Din ianuarie 2012, declaratia 112 (Declaratia unica) se va depune exclusiv online, semnata electronic, pe site-ul e-guvernare.ro. Fiscul ameninta sa-i amendeze din 2012 pe contribuabilii care mai depun declaratia unica la ghiseele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Persoanele fizice risca amenzi intre 100 si 500 lei, iar persoanele juridice intre 1000 si 5000.
Pretul unui unui kit pentru semnatura electronica ce contine un certificat digital si aplicatia pentru creare semnaturii este de 47 EURO, fara TVA.
Pentru a putea depune Declaratia 112 la ANAF, semnata electronic asa cum prevede legea, se va achizitiona un kit de semnatura electronica, care cuprinde un token pe care este stocat certificatul digital si programul pentru crearea semnaturii.
Declaratia 112 trebuie semnata cu semnatura electronica creata pe baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat (in conditiile Legii nr. 455/2001) de servicii de certificare. Furnizorii acreditati de certificate digitale din Romania sunt certSIGN, Digisign si Trans Sped.
Procedura de obtinere a certificatului este descrisa pe larg pe site-urile fiecaruia dintre cei trei furnizori.
Cu un singur certificat digital se poate depune declaratia unica pentru un numar nelimitat de CUI-uri. Acelasi certificat poate fi folosit si in relatia cu Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP), Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), Monitorul Oficial, Depozitarul Central, si in relatia cu partenerii de afaceri, pentru transmiterea online a documentelor de orice fel. Folosind certificatul digital pot fi transmise usor, rapid, comod, cu minim de cheltuieli si maxim de siguranta, emailuri si documente cu implicatii legale semnate digital: contracte, facturi, notificari, rapoarte financiare, fotografii digitale etc.