Raportarile electronice catre CNAS

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a emis in data de 19.01.2011 ordinul numarul 28 conform caruia toti furnizorii de servicii medicale sunt obligati din luna aprilie sa isi depuna raportarile in format electronic.

Decizia a fost adoptata in vederea crearii unui cadru adecvat integrarii in sistemul e-Romania si in Sistemul Informatic Unic Integrat. Consortiul ce lucreaza la realizarea SIUI este format din Serviciul de Transmisiuni Speciale pentru serviciile de telecomunicatii, Siveco Romania pentru proiectarea, dezvoltarea si instalarea aplicaţiilor informatice si Hewlett-Packard, care furnizeaza infrastructura informatica.

Versiunile actualizate ale aplicatiilor de raportare electronica CNAS se gasesc pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Acestea cuprind modificarile legislative survenite ca urmare a noului Contract Cadru pentru 2010 şi a normelor de aplicare ale acestuia şi alte modificări ulterioare, precum şi formularele de raportare aferente.

In vederea realizarii raportarii electronice CNAS,  medicii si-au un certificat digital calificat de la unul dintre furnizorii autorizati de pe piata romaneasca. Certificatul calificat este documentul  prin care posesorul se identifica in spatiul electronic fiind utilizat in mai multe aplicatii ce urmaresc anumite principii de securitate: identificarea, autentificarea, integritatea, nerepudierea si confidentialitatea. Acesta poate fi utilizat pentru a semna orice document in forma electronic.

 

 

 

Lasă un răspuns