Completarea, semnarea si transmiterea documentului de confirmare. Procedura pentru clientii certSIGN

Pentru a elimina problemele pe care le intampina clientii la inregistrarea certificatelor in sistemul ANAF si pentru a simplifica substantial aceasta procedura, certSIGN a dezvoltat aplicatia confirmare.certsign.ro care le permite clientilor sai sa obtina documentul de confirmare procesat in doar cateva minute.

Concret, pentru obtinerea documentului de confirmare procesat, clientii certSIGN trebuie sa parcurga urmatorii pasi:

1. Sa acceseze pagina confirmare.certsign.ro

2. Sa se autentifice in aplicatie utilizand certificatul digital, astfel:

  • cu token-ul conectat la calculator, se bifeaza casuta „Am introdus tokenul in calculator”,
  • se apasa butonul LOGIN,
  • se introduce codul PIN al token-ului

3. Patrunsi in aplicatie, se efectueaza click pe butonul Descarca document. Documentul descarcat este precompletat cu datele titularului certificatului.

4. Se deschide documentul descarcat si i se aplica semnatura electronica efectuand click pe campul Semnatura utilizator.

5. In fereastra care apare se apasa butonul Sign, iar in urmatoarea se indica locul unde se doreste salvarea documentului semnat si se apasa OK.

6. Urmatoarea fereastra va solicita reintroducerea codului PIN al token-ului pentru generarea semnaturii electronice.

7. Documentul de confirmare semnat electronic de client trebuie incarcat inapoi in aplicatia confirmare.certsign.ro pentru a fi semnat electronic si de catre certSIGN, astfel

  • se apasa butonul Alegeti fisier (din ultimul pas al aplicatiei) si se selecteaza documentul de confirmare semnat electronic
  • click pe butonul Incarca document semnat.

8. Procesarea documentului dureaza cateva minute (timpul efectiv este afisat de aplicatie). Dupa procesare, documentul se poate descarca direct din aceeasi pagina.

Pentru incarcarea documentului pe portalul ANAF, trebuie urmate instructiunile prezentate in aplicatie.

Lasă un răspuns