Certificatul digital calificat permite semnarea electronica de domumente si e-mail-uri si depunerea online a declaratiilor fiscale, pentru un numar nelimitat de societati, timp de un an. Si asta, pentru ca valabilitatea lui este limitata, conform normelor de aplicare a legii semnaturii electronice, la un singur an de zile.
De aceea, pentru a putea semna in continuare documente si e-mail-uri si pentru a putea depune online declaratiile fiscale (declaratia 112, 100, 101, 300, 301, 318, 390, 394, 600, 710 etc.), certificatul digital trebuie reinnoit.
Pretul pentru reinnoirea certificatului digital calificat este de aproximatv 30 de euro (fara TVA), cu mici variatii de la un furnizor la altul. In Romania sunt 5 furnizori acreditati de servicii de certificare: certSIGN, Alfasign, Digisign, Trans Sped si Certdigital.
In cazul Alfasign, la pretul de reinnoire se adauga costurile de autentificare notariala in valoare de aproximativ 10 euro: documentele necesare trebuie sa ajunga la sediul lor fie prin depunerea de catre titularul certificatului digital, fie prin transmiterea prin curier/posta. Daca sunt transmise prin posta/curier, documentele trebuie insotite de o declaratie de acceptanta autentificata notarial.
In cazul celorlalti furnizori, documentele pot fi depuse fie la sediu, fie la reprezentantii din teritoriu, evitandu-se astfel aceste cheltuieli notariale si de transport.
In plus, certSIGN si Trans Sped permit reinnoirea certificatului digital online, procedura care reduce in mod substantial timpul necesar reinnoirii.
Reinnoirea la certSIGN prezinta de asemenea urmatoarele avantaje:
- Livrare gratuita oriunde in tara – sunt eliminate cheltuielile de transport;
- 60 marci temporale gratuite/luna;
- Pachet de extrabeneficii – vouchere de 100 de lei, respectiv 300 de lei pentru produse financiar contabile, arhivare electronica cu valoare legala a declaratiilor fiscale, acces la softul legislativ SuperLege.