Inregistrarea certificatului digital de semnatura electronica in sistemul ANAF

Certificatul digital calificat de semnatura electronica trebuie inregistrat in sistemul ANAF inainte de a putea fi folosit pentru transmiterea online a declaratiilor fiscale.

Exista diferente majore intre inregistrarea unui certificat digital calificat nou si a unuia reinnoit pe site-ul ANAF.  Certificatul digital reinnoit se inregistreaza online, in timp ce inregistrarea unui certificat digital nou presupune depunerea unui set de documente la ghiseul ANAF.

Inregistrarea in sistemul ANAF a unui certificat digital nou de semnatura electronica

Pentru inregistrarea unui certificat digital nou de semnatura electronica in sistemul ANAF, trebuie:

1. Descarcat, completat si semnat electronic documentul de confirmare

2. Documentul de confirmare trebuie transmis catre furnizorul de servicii de certificare pentru a-l semna la randul sau electronic (dupa verificarea datelor inscrise in el)

3.  Documentul trebuie primit de la furnizor si incarcat pe site-ul ANAF la sectiunea „Inregistrare certificate”. Aceasta sectiune  a site-ului ANAF poate fi accesata doar utilizand browser-ul Internet Explorer.

4. Formularul 150, generat de site-ul ANAF la incarcarea documentului de confirmare si specificarea denumirii, adresei si CUI-ului contribuabilului pentru care se vor depune declaratiile, trebuie semnat si stampilat de catre contribuabil

5. Formularul 150, actul de identitate in copie si original, impreuna cu imputernicirea din partea contribuabilului din care rezulta dreptul titularului certificatului digital de a depune declaratii fiscale in numele contribuabilului trebuie depuse fizic la unitatea fiscala de care apartine contribuabilul.

Inregistrarea unui certificat digital reinnoit in sistemul electronic al ANAF

UPDATE | certSIGN a simplificat procedura de inregistrare a certificatului in sistemul ANAF. Detalii, aici

Pentru inregistrarea in sistemul ANAF a unui certificat digital reinnoit nu trebuie decat:

1. Descarcat, completat si semnat electronic documentul de confirmare

2. Documentul de confirmare trebuie transmis catre furnizorul de servicii de certificare pentru a-l semna electronic (dupa verificarea in prealabil a datelor inscrise in el)

3.  Documentul trebuie primit pe e-mail de la furnizor si incarcat pe site-ul ANAF la sectiunea „Reinnoire certificate”. Aceasta sectiune  a site-ului ANAF poate fi accesata doar utilizand browser-ul Internet Explorer.

Alte diferente

Dincolo de diferentele de procedura, exista si diferente de pret intre certificatul digital nou si certificatul digital reinnoit, cu mici variatii de la un furnizor acreditat de servicii de certificare la altul.

In timp ce pretul fara TVA al unui certificat digital nou este de 47 de euro la certSIGN, DigiSign, Alfasign si Certdigital si de 54 de euro la Trans Sped, pretul de reinnoire este de 30 de euro la toti acesti furnizori.

Exista de asemenea diferente de oferta. certSIGN ofera pe langa livrarea gratuita prin curier rapid si 60 de marci temporale pe luna, un pachet de extrabeneficii format din:

– voucher de 100 de lei pentru produse Rentrop&Straton

– voucher de 300 lei pentru abonamentul pe un an la Portalcontabilitate.ro

– acces gratuit timp de 3 luni la aplicatia legislativa SuperLege dezvoltata de AvocatNet.ro

– serviciul de arhivare electronica cu valoare legala care permite arhivarea tuturor declaratiilor fiscale, inclus in pretul certificatului digital, timp de un an.

Lasă un răspuns