Cum se inregistreaza certificatul digital in sistemul electronic al ANAF

Inainte de a putea fi folosit pentru depunerea declaratiilor fiscale, in speta declaratia 112 (declaratia unica), certificatul digital calificat trebuie inregistrat in sistemul ANAF.

Exista diferente majore intre inregistrarea unui certificat digital calificat nou si a unuia reinnoit pe site-ul ANAF.

Inregistrarea in sistemul ANAF a unui certificat digital nou

Pentru inregistrarea unui certificat digital nou in sistemul ANAF, trebuie:

1. Descarcat, completat si semnat electronic documentul de confirmare

2. Documentul de confirmare trebuie transmis catre furnizorul de servicii de certificare pentru a-l semna la randul sau electronic (dupa verificarea datelor inscrise in el)

3.  Documentul trebuie primit de la furnizor si incarcat pe site-ul ANAF la sectiunea „Inregistrare certificate”

4. Formularul 150, generat de site-ul ANAF la incarcarea documentului de confirmare si specificarea denumirii, adresei si CUI-ului contribuabilului pentru care se vor depune declaratiile, trebuie semnat si stampilat de catre contribuabil

5. Formularul 150, actul de identitate in copie si original, impreuna cu imputernicirea din partea contribuabilului din care rezulta dreptul titularului certificatului digital de a depune declaratii fiscale in numele contribuabilului trebuie depuse fizic la unitatea fiscala de care apartine contribuabilul.

Dupa depunerea acestui set de documente, titularul certificatului este instiintat prin e-mail cu privire la posibilitatea utilizarii serviciului de depunere online a declaratiilor fiscale. Declaratia 112 va putea fi transmisa numai dupa inregistrarea cu succes a certificatului.

Inregistrarea unui certificat digital reinnoit in sistemul electronic al ANAF

Pentru inregistrarea in sistemul ANAF a unui certificat digital reinnoit nu trebuie decat:

1. Descarcat, completat si semnat electronic documentul de confirmare

2. Documentul de confirmare trebuie transmis catre furnizorul de servicii de certificare pentru a-l semna electronic (dupa verificarea in prealabil a datelor inscrise in el)

3.  Documentul trebuie primit pe e-mail de la furnizor si incarcat pe site-ul ANAF la sectiunea „Reinnoire certificate”

Alte diferente

Dincolo de diferentele de procedura, exista si diferente de pret intre certificatul digital nou si certificatul digital reinnoit, cu mici variatii de la un furnizor acreditat de servicii de certificare la altul.

In timp ce pretul fara TVA al unui certificat digital nou este de 47 de euro (la certSIGN, DigiSign, Alfasign si Certdigital) si de 54 de euro la Trans Sped, pretul de reinnoire este de 30 de euro la toti acesti furnizori.

Exista de asemenea diferente de oferta. certSIGN ofera pe langa livrarea gratuita prin curier rapid si 60 de marci temporale pe luna, un pachet de extrabeneficii format din:

– voucher de 100 de lei pentru produse Rentrop&Straton

voucher de 300 lei pentru abonamentul pe un an la Portalcontabilitate.ro

acces gratuit timp de 3 luni la aplicatia legislativa SuperLege dezvoltata de AvocatNet.ro

– serviciul de arhivare electronica cu valoare legala care permite arhivarea tuturor declaratiilor fiscale, inclus in pretul certificatului digital, timp de un an.

Lasă un răspuns