O etapa importanta, dupa reinnoirea certificatului digital calificat folosit in relatia
cu ANAF, o reprezinta completarea documentului de confirmare.
Fara completarea si incarcarea acestui document pe site-ul ANAF, noul certificat digital (certificatul digital reinnoit) nu poate fi utilizat pentru depunerea declaratiilor fiscale – mai precis a 14 tipuri de formulare, printre care si declaratia 112 (declaratia unica).
Completarea documentului de confirmare este singura formalitate care trebuie indeplinita pentru inregistrarea certificatului digital in sistemul electronic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Dupa reinnoire nu trebuie redepuse, asadar, nici imputernicirile autentificate notarial, nici formularul 150.
La completarea documentului de confirmare, trebuie avut in vedere faptul ca este format din doua sectiuni: (1) cea de deasupra liniei negre din zona mediana se completeaza de catre titularul certificatului digital, in timpe ce (2) sectiunea de sub linia neagra trebuie completata de catre furnizorul certificatului digital.
Asadar, documentul de confirmare se completeaza astfel:
– campurile Nume si Prenume se completeaza cu datele titularului.
Atentie! Daca titularul are 2 nume sau 2 prenume, ele se delimiteaza prin cratima. Exemplu:
Nume: Ionescu-Ionescu
Prenume: Ion-Ion
– campul CNP se completeaza cu datele titularului
– campul E-mail se completeaza cu adresa de e-mail folosita la inregistrarea initiala a certificatului digital.
NU SE COMPLETEAZA NIMIC SUB LINIA NEAGRA!
Dupa completarea documentului de confirmare, acesta se semneaza electronic facand click pe butonul „Semnatura utilizator”. Este necesar ca token-ul pe care se afla certificatul digital reinnoit sa fie conectat la calculator.
Documentul de confirmare completat corect si semnat electronic se transmite prin e-mail furnizorului certificatului digital calificat. Adresa de e-mail este de forma confirmare@numefurnizor.ro. Furnizorul verifica documentul, iar daca toate datele sunt corecte, il contrasemneaza si il trimite inapoi titularului prin e-mail.
Documentul contrasemnat de furnizor se incarca pe portalul ANAF (Declaratii Electronice / Reinnoire certificate calificate).
Confirmarea dreptului de a utiliza serviciul online de depunere a declaratiilor fiscale este facuta printr-un e-mail transmis de catre ANAF titularului certificatului digital.
Dupa primirea confirmarii, titularul poate folosi certificatul digital calificat pentru a depune online declaratia 112 si celelalte tipuri de formulare pentru un numar nelimitat de societati.