Reinnoirea certificatului digital calificat folosit la ANAF

Declaratia 112 (declaratia unica) se depune exclusiv online, semnata electronic pe baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare. Un singur certificat digital permite semnarea electronica si depunerea online pe site-ul ANAF a 10 alte tipuri de formulare si a situatiilor financiare.

Certificatul digital calificat este valabil un an, potrivit normelor de aplicare a Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, iar pentru a putea semna electronic si transmite online declaratiile in relatia cu ANAF, certificatul digital trebuie reinnoit inainte ca valabilitatea lui sa expire.

Reinnoirea certificatului digital se poate face fie online, fie prin transmiterea documentelor necesare si a token-ului la furnizorul certificatului digital.

1. Reinnoirea online elimina cheltuieli precum cele legate de identificarea notariala sau taxele de curierat, dar nu elimina necesitatea depunerii contractului la un reprezentant al furnizorului certificatului.

2. Reinnoirea prin transmiterea documentelor (termeni si conditii generale, contractul si declaratia autentficata notarial) si a token-ului la furnizorul certificatului, prin curier. Metoda implica un cost suplimentar de aproximativ 15 Euro.

Clientii furnizorilor certSIGN si Trans Sped isi pot reinnoi certificatul prin oricare dintre aceste doua metode, in timp ce clientii Digisign au doar posibilitatea de a si-l reinnoi prin transmiterea documentelor si a token-ului prin posta sau curier la sediul furnizorului.

Dupa reinnoirea certificatului digital, trebuie depus pe portalul ANAF un nou document de confirmare, astfel:

1. Se descarca documentul de confirmare de pe portalul ANAF, se completeaza si se semneaza electronic folosind noul certificat digital,

2. Documentul de confirmare se transmite prin e-mail furnizorului certificatului digital,

3. Furnizorul contrasemneaza documentul de confirmare si il trimite titularului certificatului pe e-mail,

4. Documentul de confirmare contrasemnat se incarca pe site-ul ANAF la sectiunea “Reinnoire certificate”.

Costul pentru reinnoirea certificatul digital calificat este de 30 Euro, fara TVA.

Pretul, fara TVA, al unui certificat digital calificat nou emis de certSIGN si de DigiSign este de 47 de Euro, iar cel emis de Trans Sped costa 54 de Euro. certSIGN livreaza gratis certificatul digital in toata tara si ofera gratis 60 de marci temporale pe luna timp de un an.

Cu certificatul digital calificat pot fi semnate electronic si transmise online timp de un an un numar nelimitat de documente. Pot fi semnate electronic si transmise online documente in relatia cu ANAF, CNAS, SEAP, ITM, ONRC, Monitorul Oficial, CSSP, CNVM, Depozitarul central si cu partenerii de afaceri (facturi, contracte, rapoarte, notificari, mostre etc).

Lasă un răspuns