Pasii necesari transmiterii declaratiilor fiscale online

Cu un singur certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare pot fi depuse declaratii electronice pentru un numar nelimitat de societati.

Pentru a putea depune declaratii fiscale sau situatiile financiare online pe portalul ANAF, trebuie, conform procedurii descrise pe site-ul ANAF:

1. Sa achizitionati un certificat digital calificat de la unul din furnizorii acreditati: certSIGN, Digisign si Trans Sped.

2. Sa descarcati documentul de confirmare de pe portalul ANAF, sa-l completati, sa aplicati semnatura electronica extinsa folosind certificatul digital calificat si sa-l transmiteti pe e-mail furnizorului certificatului.

3. Furnizorul il contrasemneaza si vi-l trimite inapoi pe e-mail

4. Incarcati documentul de confirmare contrasemnat pe portalul ANAF in sectiunea Declaratii electronice > Inregistrare certificate calificate.

5. Tipariti, semnati si stampilati Formularul 150 – cerere de utilizare a serviciului de depunere electronica.

6. a. Daca titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, trebuie prezentat documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.

6. b. Daca titularul certificatului calificat are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului, trebuie sa prezinte documentul, in original si copie, care atesta aceasta calitate;
7. Aceste documente – imputernicirea, actul de identitate, Formularul 150 – pot fi depuse la orice unitate fiscala.

8. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal.  Dupa acest termen, chiar daca nu primiti confirmarea pe e-mail, puteti incerca sa utilizati serviciul de depunere declaratii.

Daca primiti eroare la depunerea declaratiilor, trimiteti mesajul de eroare la Admin.Portal@mfinante.gov.ro

9. Accesati www.e-guvernare.ro > Depunere declaratii > Declaratii ANAF  10. Descărcati si completati formularele electronice.

11. Depuneti declaratiile online.

12. Verificati starea declaratiilor transmise.

Pretul unui certificat digital calificat cu care puteti depune online declaratiile fiscale pentru un numar nelimitat de societati este de 47 de Euro, fara TVA, la certSIGN si DigiSign si de 54 de Euro, fara TVA, la Trans Sped. certSIGN livreaza gratis certificatul digital oriunde in tara si ofera posibilitatea reinnoirii certificatului online, evitand astfel cheltuieli suplimentare precum cele legate de autentificarea notariala si transmiterea prin curier a documentelor necesare si a token-ului.

Pretul pentru reinnoirea certificatului calificat este de 30 de Euro, fara TVA.

Lasă un răspuns