Declaratia 112 (declaratia unica) se depune, lunar sau trimestrial, in functie de tipul contribuabilului si de optiunea de depunere aleasa.
Indiferent de frecventa depunerii ei, declaratia 112 se transmite exclusiv online, pe site-ul e-guvernare, semnata electronic pe baza unui certificat digital calificat emis de unul dintre cei trei furnizori acreditati din Romania: certSIGN, Digisign si Trans Sped.
In situatia in care in declaratia 112 depusa pe site-ul ANAF contine erori, contribuabilul o poate corecta prin depunerea unei declaratii rectificative.
Declaratia rectificativa se utilizeaza pentru:
— corectarea impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate de angajatori si entitati asimilate angajatorilor si retinute de catre acestia de la asigurati;
— modificarea unor elemente de identificare a asiguratului;
— modificarea unor date pe baza carora se determina stagiile de cotizare si punctajul asiguratului in sistemul public de pensii, pentru situatia cand a fost omisa inscrierea unui/unor asigurat/asigurati sau in cazul in care asiguratul/asiguratii a/au fost inregistrat/inregistrati fara temei si este necesara anularea respectivei inregistrari;
— corectarea altor informatii prevazute de formular
Declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular ca si declaratia 112 care se corecteaza, cu diferenta ca in casuta aflata pe prima pagina a formularului se introduce un X.
Declaratia rectificativa se completeaza integral, introducandu-se inclusiv informatiile care nu difera fata de declaratia 112 initiala.
Dupa completare, declaratia rectificativa se semneaza electronic la fel ca si declaratia 112 initiala, folosind un certificat digital calificat.
Cu certificatul digital pot fi semnate declaratiile pentru un numar nelimitat de societati.
Pretul certificatului digital este de 47 de Euro, fara TVA, la certSIGN si Digisign si de 54 de Euro, fara TVA, la Trans Sped. certSIGN livreaza gratis certificatele digitale oriunde in tara, iar toate formalitatile necesare emiterii certificatului se desfasoara in sediile bancilor partenere, evitandu-se astfel cheltuieli si drumuri suplimentare la notar sau la oficiile postale.