Certificatul digital, util nu doar pentru depunere declaratiilor fiscale

Contribuabilii care si-au achizitionat certificatul digital pentru depunerea online a declaratiei 112 (declaratia unica) nu isi folosesc certificatul decat in relatia cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Pe baza certificatului digital pot fi depuse declaratiile fiscale pentru un numar nelimitat de societati timp de un an, cat este valabilitatea certificatului conform legii.

Dar certificatul digital poate fi folosit la fel de bine si chiar se recomanda folosirea lui pentru simplificarea comunicarii si cu alte institutii sau cu partenerii de afaceri.

Cu un singur certificat digital calificat se poate participa la licitatii electronice prin Sistemul Electronic de Achiztii Publice (SEAP),  se poate depune online documentatia catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP), dar si catre Monitorul Oficial, CNAS, CNVM etc. Iar utilitatea lui nu se opreste aici.

Pana la aparitia certificatului digital, pentru transmiterea documentatiei catre un partener de afaceri alfat la o distanta considerabila, trebuiau cheltuite resurse financiare si de timp importante pentru tiparirea documentelor, pentru impachetarea, organizarea, transmiterea si stocarea lor. Certificatul digital elimina toate aceste costuri.

Prin folosirea certificatului digital pot fi transmise online oriunde, oricand, cu rapiditate si in siguranta deplina un numar nelimitat de documente in relatia cu partenerii de afaceri. Si asta, pentru ca certificatul digital permite semnarea electronica a documentelor. Potrivit legii, semnatura electronica asigura autenticitatea, integritatea si nerepudierea datelor transmise online.

In plus, daca datele transmise au un caracter confidential, confidentialitatea lor poate fi asigurata prin criptare. Pentru criptare, certificatul digital se foloseste impreuna cu o aplicatie specializata pe care de regula furnizorul certificatului digital o ofera gratis clientilor sai.

In Romania exista trei furnizori acreditati de servicii de certificare – certSIGN, Digisign si Transped – iar pretul unui kit de semnatura electronica este de 47 de Euro fara TVA in cazul primilor doi si de 54 de Euro fara TVA in cazul ultimului.

Kitul de semnatura electronica contine certificatul digital, dispozitivul criptografic si CD-ul cu manualul si driverele. certSIGN ofera in plus livrare gratuita, 60 de marci temporale pe luna timp de un an si aplicatia clickSIGN pentru crearea semnaturii electronice.

Lasă un răspuns