Certificatul digital este valabil, potrivit legislatiei in vigoare, timp de un an. Inainte ca certificatul digital sa expire, el trebuie reinnoit.
Pretul pentru reinnoirea unui certificat digital este de 30 de Euro, fara TVA, iar procedura de reinnoire a certificatului digital prezinta diferente de la un furnizor la altul. Furnizorii acreditati de servicii de certificare din Romania sunt certSIGN, Digisign si Trans Sped.
La certSIGN procedura de reinnoire certificatului digital este mai simpla decat cea pentru cumpararea certificatului. Reinnoirea se face prin mijloace electronice, iar prezenta clientului la sediul certSIGN sau la bancile partenere nu este necesara. Clientul primeste documentele necesare reinnoirii certificatului digital pe email, le completeaza, le semneaza electronic si le transmite la certSIGN tot prin email. Dupa verificarea documentelor, certSIGN trimite clientului codul PIN si ghidul pentru reinnoire. Pe baza lor, isi reinnoieste personal certificatul digital.
Reinnoirea certificatului achizitionat de la Digisign presupune trimiterea unei copii a actului de identitate la sediul Digisign, a unei adeverinte (daca certificatul digital va fi folosit in interesul firmei), a dispozitivului criptografic si a datelor de facturare. Certificatul digital este trimis prin posta sau curier la domiciliul clientului, iar cheltuielile de transport sunt suportate de catre client.
La Trans Sped, reinnoirea certificatului se poate face online sau prin transimiterea dispozitivului criptografic la furnizor. Indiferent de ce procedura de reinnoire alege, clientul trebuie sa completeze documentul Declaratia / Acord intr-un exemplar si sa-l trimita furnizorului online, prin posta (cheltuielile suportate de client)sau sa se prezinte cu el personal la sediul furnizorului.
Pretul unui kit de semnatura electronica este de aproximativ 47 Euro, fara TVA. Kitul contine un certificat digital, un dispozitiv criptografic (token) si CD-ul cu manualul de utilizare, respectiv driverele. certSIGN ofera in plus, gratuit, si 60 de marci temporale pe luna timp de un an.
Atentie! Daca certificatul digital expira, trebuie emis un nou certificate digital (pret 47 Euro, fara TVA).
Cu un singur certificat digital pot fi transmise online, comod, rapid si sigur, documente cu valoare legala semnate electronic in relatia cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP), Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC). In relatia cu partenerii de afaceri pot fi semnate electronic si criptate emailuri si documente de orice fel: facturi, chitante, rapoarte, constatari etc.