Declaratia 112 (declaratia unica) se depune din ianuarie 2012 exclusiv online, pe site-ul e-guvernare.ro, semnata electronic pe baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare.
Pentru a putea folosi certificatul digital califcat in relatia cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala, trebuie generata si depusa declaratia 150 la sediul ANAF.
Generarea declaratiei 150
Pentru generarea declaratiei 150, se descarca documentul de confirmare de pe site-ul ANAF si se completeaza cu numele, prenumele, CNP-ul si adresa de email care se regasesc in certificatul digital. Apoi se semneaza electronic si se transmite prin email furnizorului certificatului digital pentru contrasemnare.
UPDATE: In cazul clientilor certSIGN, documentul de confirmare se descarca precompletat folosind aplicatia http://confirmare.certsign.ro, la care clientii se conecteaza pe baza certificatului digital de la certSIGN. Documentul trebuie semnat electronic si incarcat in aplicatie, urmand ca certSIGN sa il contrasemneze in cateva minute si sa il puna la dispozitia clientului prin intermediul aceleiasi aplicatii.
Pentru a inregistra mai multe societati cu acelasi certificat digital, dupa inregistrarea primei societati se poate continua cu inregistrarea altora. Cu un singur certificat digital se pot inregistra si se pot depune declaratiile pentru un numar nelimitat de societati.
La incarcarea documentului de confirmare – contrasemnat de furnizor – pe portalul ANAF va fi generata declaratia 150 care va contine datele din certificatul digital ale deponentului.
Depunerea declaratiei 150
Daca persoana care va depune declaratia 112 este administratorul societatii, trebuie sa se prezinte la ANAF cu actul de identitate, o copie a documentului de confirmare, statutul societatii in original si declaratia 150 printata in dublu exemplar, semnata olograf si stampilata.
Daca persoana care va depune declaratia 112 este contabilul societatii sau o persoana imputernicita, se va prezenta la ANAF cu: declaratia 150 in dublu exemplar, o copie a actului de identitate, o copie a documentului de confirmare si imputernicirea notariala.
ANAF va transmite la adresa de e-mail specificata in certificat confirmarea activarii contului. Din acest moment posesorul certificatului digital poate depune declaratii in relatia cu ANAF.
In Romania, furnizorii acreditati de certificate digitale sunt certSIGN, Digisign si Trans Sped.
Kitul de semnatura electronica de la certSIGN – cu care se pot semna timp de un an un numar nelimitat de documente – costa 47 Euro, fara TVA, si contine certificatul digital, tokenul pe care este stocat certificatul, CD-ul cu driverele si manualul de utilizare. certSIGN livreaza gratuit certificatele prin curier rapid oriunde in tara si ofera gratuit 60 de marci temporale pe luna.
Kitul de semnatura electronica de la Digisign contine certificatul digital, tokenul si CD-ul cu driverele si costa 47 Euro, fara TVA. Clientul suporta cheltuielile de livrare.
Kitul de semnatura de la Trans Sped costa 54 Euro, fara TVA.