Declaratia 112 (declaratia unica) se depune, din 2012, exclusiv online semnata electronic pe baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare.
Dupa achizitionarea si instalarea certificatului digital, certificatul trebuie inregistrat pe site-ul ANAF la sectiunea Declaratii electronice. Inregistrarea presupune urmatorii pasi:
– Descarcarea, completarea, semnarea electronica si transmiterea documentului de confirmare furnizorului certificatului digital pentru verificare si contrasemnare,
– Incarcarea documentului de confirmare contrasemnat de furnizorul acreditat de servicii de certificare in sectiunea dedicata de pe site-ul ANAF,
– Tiparirea, semnarea de mana si stampilarea formularului 150 generat automat de sistemul ANAF,
– Prezentarea la orice unitate fiscala cu formularul 150, actul de identitate si documentul care atesta calitatea titularului certificatului digital de reprezentant legal al contribuabilului sau cu imputernicirea.
Dupa transmiterea online a declaratiei 112 completata si semnata electronic pe baza unui certificat digital calificat, trebuie verificata starea ei pe site-ul ANAF.
Pentru aceasta, se acceseaza pagina dedicata de pe portalul ANAF si se completeaza campurile din tabelul „Pentru declaratii depuse online”:
- In campul Introduceti indexul de incarcare se introduce codul primit la incarcarea declaratiei pe e-guvernare.ro
- La Introduceti CUI-ul societatii, CUI-ul societatii pentru care a fost depusa declaratia
Dupa introducerea acestor date si apasarea butonului Verificare, va fi generata o recipisa in care va fi descrisa starea declaratiei respective. Exista trei stari posibile:
– Validata, ceea ce inseamna ca declaratia 112 a fost validata pe serverul ANAF iar obligatia depunerii a fost indeplinita,
– Validata, dar se constata erori (angajati nedeclarati, sume eronate etc.) – trebuie depusa o declaratie unica rectificativa cu datele corectate. Dupa depunerea acestei declaratii trebuie verificata starea ei, urmand aceiasi pasi,
– Nevalidata. In acest caz trebuie depusa o noua declaratie 112 completata corect, in termenul stabilit de lege, si verificata starea ei.
Data depunerii declaratiei 112, conform OG 29/2011 a Codului de procedura fiscala, este considerata data la care declaratia 112 a fost inregistrata pe e-guvernare.ro cu un continut valid.