Aproape 20% din totalul contribuabililor romani inca depun Declaratia 112 la ghiseu, cu toate ca din 25 iulie 2011 depunerea ei online a devenit obligatorie.
Fiscul a emis de curand o circulara prin care mai permite depunerea Declaratiei 112 in format tiparit pana la inceputul anului 2012. Din 2012, contribuabilii care nu depun declaratia unica online risca amenzi intre 100 si 500 lei daca sunt persoane fizice, si intre 1000 si 5000 de lei, daca sunt persoane juridice. Contribuabilii care depun in mod repetat declaratia unica la ghiseu risca sa fie declarati inactivi.
Pretul pentru un kit de semnatura electronica, cu ajutorul caruia se pot semna electronic timp de un an un numar nelimitat de documente, este de 47 euro fara TVA (aproximativ 250 de lei).
In continuare, vom trece in revista cele mai intalnite probleme cu care se confrunta contribuabilii cand depun declaratia 112.
Contribuabilul nu se poate autentifica pe site-ul e-guvernare.ro. In acest caz trebuie verificat daca certificatul digital a fost importat in Internet Explorer. Detalii suplimentare sunt disponibile pe site-urile furnizorilor de certificate digitale.
Cum se semneaza declaratia unica? Dupa completarea documentului cu datele corespunzatoare se face click pe Semnatura utilizator
Declaratia 112 nu poate fi semnata electronic. Contribuabilul se va asigura ca tokenul este introdus in computer, ca certificatul digital este importat in Internet Explorer si ca a introdus codul PIN corect.
Cum se transmite declaratia 112 pe e-guvernare.ro? Dupa autentificarea pe site, se acceseaza linkul pentru depunerea declariatiei 112. Utilizand butonul “Browse”, se alege documentul semnat electronic corespunzator declaratiei 112.
La transmiterea declaratiei 112, se afiseaza eroarea “Please provide a valid client certificate”. Contribuabilul trebuie sa se asigure ca tokenul este introdus in unitate si ca certificatul digital a fost importat in Internet Explorer.