Declaratia unica (declaratia 112) se depune online pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Pentru a putea depune declaratia unica, contribuabilii trebuie sa se inregistreze în sistem folosind un certificat digital. Iata ce pasi trebuie urmati pentru inregistrare:
1. Documentul de confirmare trebuie descarcat, completat si transmis furnizorului certificatului digital pentru contrasemnare. Se procedeaza ca aici.
2. Daca este completat corect, furnizorul certificatului digital il contrasemneaza si il transmite pe adresa de email de la care l-a primit in maxim doua zile lucratoare.
3. Dupa primirea documentului de confirmare contrasemnat de furnizor se acceseaza sectiunea Declaratii electronice/Inregistrare certificate digitale a site-ului ANAF si documentul se trimite facand Browse si apoi Transmite documentul.
4. Dupa validarea documentului de confirmare, se completeaza urmatoarele informatii:
- Codul Unic de Identificare (CUI) al agentului economic pentru care se vor transmite declaratiile fiscale,
- Denumirea,
- Adresa agentului economic.
5. Portalul ANAF va afisa Formularul 150 – „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat„, care va contine datele introduse la Pasul 4. Acesta trebuie:
- Imprimat,
- semnat olograf,
- stampilat de agentul economic pentru care se vor depune declaratiile fiscale.
Pentru a depune declaratia unica pentru mai multe societati, se apasa linkul “Continua cu inregistrarea unui alt CUI” si se continua procedura ca mai sus.
6. Pe langa Formularul 150 trebuie furnizate si urmatoarele documente organului fiscal:
- Actul de identitate al titularului certificatului digital calificat in original si copie.
- Documentul care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului pentru care doreste sa semneze declaratiile fiscale, in original si copie.
- SI DOAR IN CAZUL IN CARE TITULARUL CERTIFICATULUI NU ARE CALITATEA DE REPREZENTANT LEGAL AL CONTRIBUABILULUI REPREZENTAT: documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului de certificat calificat de a semna declaratia unica pentru contribuabil.
Dupa verificarea documentelor, organul fiscal va trimite o confirmare (la adresa de email mentionata in cerere) a dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaratii on-line” pentru fiecare firma in parte.