Semnatura in format electronic

Semnatura electronica  poate fi creata prin intermediul unui certificat calificat, a unui dispozitiv securizat si a unei aplicatii software pentru semnarea electronica a oricarui document.

Cu ea se poate semna orice tip de document in format electronic, se pot depune declaratiile catre ANAF pentru un numar nelimitat de firme, se participa la licitatii electronice prin SEAP, se pot accesa servicii online oferite de institutiile statului si se pot marca temporal, gratuit, 60 de documente pe luna timp de un an.

Semnatura electronica extinsa este cea care are valoare legala. Aceasta indeplineste o serie de conditii: este legata in mod unic de semnatar, asigura identificarea semnatarului si este creata prin mijloace controlate  in mod unic de catre acesta. Semnatura este legata de datele in format electronic si se raporteaza la ele astfel incat orice modificare ulterioara adusa acestora poate fi identificata.  Semnatarul este persoana care detine dispozitivul de creare a unei semnaturi, fie in nume propriu fie in numele unei alte parti.

Utilizand  semnatura electronica se pot semna contracte online sau se pot  transmite documente în relaţia dintre cetatean si administratie sau companie si administratie. Partile implicate intr-o tranzactie sunt identificate cu certitudine prin semnatura.

Certificatul digital calificat folosit pentru crearea semnaturii electronice poate fi achizitionat la pretul de 47 de euro plus TVA si are termen de valabilitate un an. Costul scazand la reinnoire la 30 de euro plus TVA.

Lasă un răspuns