Schimbari la SEAP

Incepand cu data de 1.02.2011 s-au produs unele schimbari importante in modul de functionare al Sistemului Economic de Achizitii Publice.

Fiecare invitatie de participare trimisa de autoritatea contractanta pentru publicare in SEAP cu o valoare estimate egala sau mai mica decat pragurile valorice specificate la articolul 124 din Ordonanta de Urgenta Guvernamentala 34/2006 va fi verificata si validata de catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice conform OUG 76/2010.

Din aceeasi data autoritatile contractante pot continua procedura de atribuire pentru incheierea acordului-cadru si cu un singur operator economic chiar daca a fost bifata optiunea aferenta incheierii acordului cadru cu mai multi operatori economici. De asemenea s-a introdus facilitatea tehnica “Corectie/Informatii suplimentare” ce permite adaugarea informatiilor in anunturile de atribuire la cererile de oferta publicate.

SEAP este o structura informatica ce ofera institutiilor publice posibilitatea de a achizitiona produse bunuri si servicii prin mijloace electronice in cazul detinerii unui certificat digital calificat.

Pentru a participa la licitatiile organizate prin SEAP este asadar obligatoriu un certificat digital calificat eliberat de un furnizor autorizat.

Licitatiile organizate in acest sistem sunt de mai multe tipuri: 1. Licitatie deschisa cu doua subcategorii:

-licitatie inversa: dupa criteriul “cel mai bun prêt”

-licitatie cu asociere dupa criteriul de adjudecare cel mai bun pret ori cea mai avantajoasa oferta economica

2. Licitatia restransa(cu precalificare) poate fi la randul ei inversa sau prin asociere.

Un certificat digital calificat necesar participarii la licitatii poate fi achizitionat direct de la SEAP contra sumei de 193 de lei.

Lasă un răspuns