Inregistrarea in SEAP

Utilizarea unui certificat calificat este acum necesara cetatenilor in mai multe imprejurari.

Una dintre ele este participarea la licitatiile organizate de Serviciul Electronic de Achizitii Publice. Primul pas in procedura de inregistrare in acest sistem este completarea formularului online de inregistrare disponibil la adresa www.e-licitatie.ro/. Apoi urmeaza trimiterea unei cereri catre operatorul SEAP semnata de reprezentantul legal al operatorului economic ori de o persoana imputernicita sa reprezinte operatorul respectiv in relatiile cu terti. In acest caz se va trimite o copie certificata dupa imputernicire si a actelor ce atesta forma de inregistrare ca persoana fizica autorizata ori juridica. Dupa aceea se transmite de catre operatorul SEAP un certificat calificat impreuna cu instructiunile de utilizare. Acest certificat calificat trebuie pus la dispozitia operatorului economic in maxim doua zile lucratoare de la data primirii documentelor necesare in conditiile completarii corecte a formularului de inregistrare.

Dupa ce acest certificat calificat este emis se va primi un nou mesaj continand informatii referitoare la numarul certificatului si linkul de unde poate fi descarcat. Dupa accesarea adresei operatorul va putea introduce numele de user, parola contului de administrare si codul pin pentru descarcarea unui certificat calificat.

Orice societate inregistrata in SEAP are dreptul de a mandata alte entitati de a participa in numele sau la achizitii publice. Astfel, dupa ce se produce inregistrarea in SEAP, un operator economic capata statutul de utilizator master ce poate conferi drepturi de utilizare a SEAP si altor utilizatori.

Lasă un răspuns