Conform deciziei guvernului, incepand din aceasta luna a intrat in vigoare declaratia unica (formularul 112) Aceasta cuprinde evidenta obligatiilor de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta persoanelor asigurate. Declaratia se va depune de acum lunar pana in data de 25 a fiecarei luni. Prin aceasta vor fi eliminate alte cateva documente care trebuiau trimise catre diferite institutii ale statului. Declaratia unica este conceputa ca fiind trimisa online catre portalul e-Romania prin intermediul semnaturii electronice. Totusi, avand in vedere faptul ca mai sunt inca destui contribuabili care nu si-au achizitionat inca o astfel de semnatura electronica, termenul pana la care declaratia unica poate fi depusa si la ghiseele administratiilor financiare a fost prelungit pana la 1 iulie.
Instructiuni pentru completarea declaratiei unice pot fi gasite pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (www.anaf.ro) sau in Monitorul Oficial. Dupa ce declaratia este depusa corectitudinea ei poate fi verificata accesandu-se adresa urmatoare: http://www.anaf.mfinante.gov.ro/StareD112/
Pe aceasta se poate intra si folosind calculatoarele de la ghisee. In cazul in care sunt inregistrate erori de completare este obligatia semnatarului sa le corecteze in intervalul legal de depunere. Intarzierile vor fi amendate cu sume cuprinse intre 500 si 1000 de lei in cazul persoanelor fizice, respectiv intre 1000 si 5000 de lei pentru cele juridice.
Daca declaratia nu este depusa in repetate randuri, contribuabilul in cauza risca sa fie declarat inactiv.
In prima anexa a Formularului 112 sunt incluse declaratiile privind evidenta nominala a celor asigurati, obligatiile de plata ale contributiilor sociale si impozitului pe venit.